Haren vol banaan

foto: erik van os/ noëlle smit

Een zusje om op te eten
Mijn zusje heeft ontbeten.
Ze ziet er lekker uit:
kin vol boter,
wangen vol beschuit,
haren vol banaan.
Ze is om op te eten.
Toch begin ik daar niet aan.

Erik van Os schrijft al ruim 25 jaar samen met zijn vrouw Elle van Lieshout kinderboeken, liedjes en versjes (o.a. voor Sesamstraat).
Erik leest de kinderen voor uit zijn spiksplinternieuwe gedichtenbundel Haren vol banaan. Naast gouwe ouwe smaakmakers als Pudding met vel schreef Erik vrolijke versjes vol bruikbare tips: ga alleen op woensdag naar school; vraag een haai als huisdier; maak je knuffels op met mama’s lippenstift.
Kinderen ontdekken dat je in een gedicht iets op een bijzondere manier zegt en dat gedichten vaak grappig en ontroerend zijn. Erik brengt zijn ukelele, zijn gitaar en mondharmonica mee. Kinderen mogen meezingen, lachen en klappen en kinderen die liever stil luisteren: dat mag ook.

Leeraspecten: kennismaken met een dichter / zingen / dichten / luistervaardigheid
Sluit aan bij: taalonderwijs / woordenschat